اهمیت تنظیم بودن ساعت خواب بدن | بیماری

 

خواب زیاد به اندازه خواب کم می تونه مضر و خطرناک باشه و به بدنمون آسیبای مختلفی برسونه خواب بیشتر از ۹ ساعت می تونه مضر باشه پی تلاش کنین به اندازه بخوابین و ساعت خوابتون تنظیم باشه

یافته های جدید نشون میده خواب بیشتر از ۹ ساعت و نشستنای دراز مدت در طول روز، به همراه داشتن یه سبک زندگی بدون جنب و جوش و ناسالم، منتهی به مرگ زودتر از موعد معمولی می شه.
محققان دانشگاه سیدنی استرالیا در تحقیقات گذشته خود به این نتیجه رسیدن فردی که زیادتر از اندازه می خوابد، بیشتر از اندازه می شینه، و به قدر کافی جنب و جوش فیزیکی نداره، چهار برابر بیشتر از فردی که این سبک زندگی ناسالم رو نداره، در خطر مرگ زودتر از موعد معمولی قرار داره.
نشستن بیشتر از اندازه به معنی بیشتر از هفت ساعت در روز و ورزش کم به معنی کمتر از ۱۵۰ دقیقه در هفته س.
دکتر ملودی دینگ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره میگه: «مطالعه ما نشون میده که ما باید وجود این رفتارها رو به اندازه عوامل پرخطری مثل نوشیدن نوشابه های الکلی و الگوی تغذیه ناسالم، جدی بگیریم.»
محققان در این تحقیق، رفتارای سلامت بیشتر از ۲۳۰ هزار شرکت کننده در مطالعه رو از دید رفتارهایی مانند سیگار کشیدن، مصرف بالای الکل، رژیم غذایی ناسالم، و نبود جنب و جوش فیزیکی به همراه مدت زمان نشستنای طولانی و خواب بیشتر از اندازه زیاد/کم مورد بررسی قرار دادن.
در حدود ۳۰ درصد از شرکت کنندگان گزارش دادن که دارای دو یا سه مورد از این رفتارها هستن. بعد از ۶ سال در حدود ۱۶ هزار نفر از این افراد فوت کرده بودن.
هم اینکه در این مطالعه مشخص شد که وجود همزمان نبود جنب و جوش فیزیکی با نشستنای دراز مدت، یا نبود جنب و جوش فیزیکی با خواب بیشتر از اندازه زیاد، به اندازه وجود همزمان سیگار کشیدن با نوشیدن زیاد نوشابه های الکلی واسه فرد مرگباره.
به گفته محققان این تحقیق، واسه پیشگیری از هزینه های سنگین مریضی و داشتن یه زندگی سالم باید برنامه سلامت خوبی داشته باشیم.
الان بیماریای غیرواگیر مثل مریضی قلبی، دیابت و سرطان، بیشتر از ۳۸ میلیون نفر رو در سطح دنیا میکشن و بیشتر از بیماریای عفونی موجب مرگ می شن.

مهر

منبع : دکتر سلام

منبع :

پاسخی بگذارید

بستن منو